Fantasy,  Review

Snowglobe door Amy Wilson | Review

Ik moet echt meer lezen. Denk ik elk jaar opnieuw. Ik schrijf zelf dus vind ik het belangrijk om verschillende schrijfflows van diverse schrijvers op te pakken. Terwijl we aan het wachten waren op onze vlucht terug naar huis vanuit Londen kocht ik daar mijn eerste boek van het jaar. Eindelijk uitgelezen en dit is wat ik ervan vond.

*Deze review kan spoilers bevatten.

De taal
Alhoewel mijn Engels niet verschrikkelijk is, vind ik het toch moeilijker om in het Engels te lezen. Logisch op zich, want mijn hersenen moeten iets meer aan het werk. Het boek was echter bedoeld voor de jeugd waardoor het lezen ervan nog behapbaar bleef. Fijn als je net als mij wel Engels wil lezen, maar op een toegankelijk niveau. Naast het Engels leest de schrijfstijl lekker weg.

De achterkant van het boek waar de beschrijving van het verhaal te lezen is.

Aan te raden seizoen
Het seizoen dat ik zou aanraden om het boek in te lezen is de winter. Het stadje voelt op het gebied van temperaturen koud aan met regenbuien en groot gedeelte van het verhaal brengen Cem en Dylan door in een winterse omgeving. Sneeuwbollen die een grote rol spelen in het verhaal zijn meestal ook objecten die het meeste voorkomen tijdens de kerstperiode.

Wat vond ik van het verhaal?
Over het algemeen vond ik het een mooi verhaal. De wijze hoe de schrijfster de sneeuwbollen heeft ingezet in het boek vond ik uniek. De personages waren interessant en hadden genoeg contrast van elkaar. De schrijfstijl leest prettig en leest vanuit het oogpunt van de hoofdpersonage. Een veelgebruikte stijl wat er ook voor zorgt dat je meer het verhaal in wordt meegenomen. Het einde vond ik een beetje zoetsappig en te makkelijk gaan als je kijkt wat voor een moeite de twee kinderen moesten doen om Cem haar moeder te redden. Zeker ook omdat ik het wel een beetje cliché vond dat twee kinderen, met weinig ervaring, het van de volwassen wonnen.

Prachtig artwork bij elk hoofdstuk.

Ga jij Snowglobe ook lezen?